Sunday, April 3, 2011

Selayang ke One Utama ke Segambut Dalam



tp bukan bas nih!

Semalam la aku da janji sama best friend aku (rafi) nih untuk pergi keluar lepas kuar je gaji pertama aku..pastu tidur satu mlm kt rumah sewa baru dia nih!nk jumpe kt One Utama dalam kul 4 sepatutnya. mamat ni pon da beli tiket wayang tp ntah citer ape la kan?

So aku ni yg boleh dikatakan first nek bas ke damasara ni pon gamble je la nek bas. sampai je kt KL da kul 3. So aku pon tunggu la bas Rapid KL ni yg bernombor 88.tunggu punyer tunggu mak aih lama giler sampe da kt 40 minit. tiket wayang plak dalam kul 4.15pm.Srabut kepala aku. Lembab plak bas nih..p tanyer sat pak cik rapid yg kt depan aku nih. Pak cik tu ckp skg ari sabtu so tenga jam jalan sesak. lol!

X sampai beberapa detik je bas yg aku tunggu terpancar depan aku. 'uhh panjang umur bas nih!'..nmpak je bas no 88 terus aku terpacak kt depan bas tu untuk menjadi org pertama nek bas tuh tp disebabkan kerakusan manusia di belakang aku !aku pon kalah terus di tolak plak ke tepi. celaka! aku sampai dulu diorang plak dpt. so bersabo je la ngan manusia x bertamadun nih!!

sampai je depan One utama trus aku percepatkan langkah aku hinnga ke panggung wayang. kawan aku ckp dia ader tinggalkan tiket wayang kt budak jaga pas masuk wayang nih. kawan aku ckp bagitaw je nama aku. so aku pon dengan muka blur aku nih berdiri kt depan budak nih aku pon tanyalah: dik ,ade x kawan saya yang datang tinggalkan tiket wayang?'tanya aku la. jawab budak muker seposen nih plak"sape nama?" aku pon jawab"suhad" pas tu dia amik satu tiket wayang n bagi akt aku..fuhh! tengok jam..;kul 4.45pm! Bagus! aku da lmbat setengah jam!

tercari2 aku pawagam no 3...mane ek..ahhh!!jumpe gak aku pon masuk..masuk 2 je mata aku jd gelap..ye la da ko kuar tempat cerah tetiba je masuk tempat gelap..mmg la mata ko nmpak gelap je. So aku pon cari no seat dia..mane ekk..da jumpe tp x nmpak plak member aku sorang nih! so dengan satu cara je..aku pon meset kt dia..sedetik je x jauh tempat aku berdiri ader satu hp bercahaya terpancar kt muke dia nih..(hmm!sah2 kawan aku nih.!). aku nmpak je terus berjalan ke tempat duduk aku..

tetiba kt sebelah dia ader sorang mamat ni..ehh cm kenal je kan..lol mamat tempat practikal lama dia..nama mamat ni 'sam' , nama betul x taw lo. tp ong panggil sam. dia ni satu tempat keje ngan best pren aku nih kt MRM shah alam tu dulu.

ngan blur2 aku pon x taw citer pe tp aku layan je, citer melayu..cm best gak pelakon2 dia. citer ala loghat utara nih..tp tengok mmg lawak la!tergelak aku dengan gelagat pelakon nih.. antara pelakon dia remy ishak,maya karin:),ning baizura:) n ramai lg.

lol citer 'CUN' rupe nya!best jugak! jgn korang x layan citer nih..saper lg nk support filem melayu klu bukan kiter sendiri kan!



Habis je citer nih bile kitorg nk kuar je tempat wayang nih member dia nih ckp rafi tenga demam!lol patut senyap je dr td. So member dia pon balik la sbb member baik aku ni pon cm x larat je nk berjalan(demam kot) so kitorg pon balik menunggang motor dia nih( lama gak dia nih usha motor dia,da demam trus x ingat letak motor tu kt ane!huhuh..xpela aku paham le situasi dia ni).pak guard2 kt One Utama ni pon satu , tanya pe2 pon x taw!lg susah la kitorg nk carik motor nih. mostly pak guard ni ong asing so klu ko ckp bahasa yg agak rumit ni diorg x paham! susah la cmtu..

cm ni la..aku cadangkan mane2 syarikat nk amik pekerja asing nih antar training dulu!jgn nk pentingkan untung je! susah tw nk communicate ngan ong2 nih.


Itu parking motor kt luar saya taw tp dlm apa2 pon x taw!!!
( ko keje kt cni ape ko taw!'dlm hati hehe')

Ngan muker n badan dia yg tenga hot2 nih..kesian plak..aku terasa cm menyusahkan je .dia ni pon membonceng aku sampai ke rumah baru dia kt segambut dalam.

Wahh besar gak!ko mampu ke?giler kan!dalam otak aku nih terpikir cmni..



ok la tu..hehe xde la.melampau sgt imaginasi aku nih.. tp tengok umah dia nih mmg klas la. sewa mahal gak tu! bdk umah dia ni agak tua cket pada aku .dua org bdk umah dia aku baru je kenal sorang cine n melayu, Bernard n Apai. diorang nih ramah gak.mlm tu diorang ader tanya gak naper ngan rafi tu kan?..aku pon gtaw la dia ni demam. so kebesokkan hari nya si bernard ni anto dia ke klinik..ala ciannya.heehe..aku harap2 ko sembuh cepat yerk.


muker member yg tenga demam..dia ni x nk di interview kerana tidak sihat..hehe


Sempat gak amik gmbar kt depan TV umah sewa dia nih!

No comments:

Post a Comment

ASAL USUL KELAHIRAN DAJJAL (Part 2)

DAJJAL DISELAMATKAN OLEH MALAIKAT JIBRIL Anak lelaki itu tinggal seorang diri di pulau itu. Dia sentiasa dijaga, diawasi serta diberi...