Sunday, April 3, 2011

Hari yang Giler!

Smalam aku masuk Shift kul 11 sampai kul 7 pagi nih..standart la klu keje x siap mungkin lmbat balik kan! da kira2 rokok and aku pon tengok jam da kul 8:15 pg. so ingat nk balik n tido nyenyak!

tenga2 feeling heppy nk balik umah nih! tetiba dtg call yg x diduga yg menduga kesetiaan dan kesungguhan serta kecekalan aku pada ari nih..SM(store Manager) aku mintak aku tolong jaga stor 337 iaitu kedai 7 eleven kt intan baiduri iaitu tidak jauh dari stor 7 eleven selayang jaya kitorg!..Hari itu jugak!whooohh!

SM aku tenga sibuk menguruskan hal SM dia nih and mintak dulu faz call bebudak len yg tenga free and bercuti ari nih untuk tlg gantikan tempat 7 eleven kt intan baiduri tu skg nih tp sorang pon x angkat hp. so in the end aku la yg jadik mangsanya!

mmg dlm hati aku nk sumpah seranah ja bebudak nih tp benda nk jadik..aku still bekerja tuk org!x leh la klu da diarahkan buat buat byk songeh plak kan! ikut je la...

kene wat shift n OT at the same time ..giler x!maknanya aku bekerja dari kul 11 mlm semalam sehingga kul 7 pg nih diikuti shift seterusnya kul 7 pg ni hingga OT kul 7 ptg! ptg nih!!!..kira2 aku akan bekerja straight 20 jam ari nih sahaja!!! itu pon lom masuk jam2 aku kuar lambat kejer! lebih kurang 24 jam jugak laa!


Ini semua disebabkan kerana Stor 7 eleven di intan baiduri kekurangan pekerja kerana ader yg tetiba x dtg ari ni kerana masalah peribadi!so SM aku mintak aku tolong gantikan tempat budak yg cuti tetiba tuh!!

ASM(asistant store manager) yg kejer tempat aku nih tlg la antar kan aku kt 7 eleven intan baiduri nih ngan keter dia. itu pon SM aku yg suruh..

Sampai je depan kedai 7 eleven intan baiduri nih aku tengok ader sorang je pekerja dlm kedai tuu..

Aduyai!!tenga pening2 sambil bekerja kt situ dengan hati yg x ikhlas nih.. aku baru kenal gak budak kt 7 eleven kt intan baiduri tu untuk mereleasekan tension n ngantuk aku nih. xingat plak nama budak nih tp org nya ok la leh bergurau ngan..hehe..dengan kepala yg serba serbi ini leh lg sempat nk berkenalan kan!

Mula ja tengahari tuh mmg kepala aku da start bingai! pening.pening cket la tp xde la sampai nk pengsan kan! tetiba telefon kt situ berbunyi n ASM tempat aku kerja yg nama dia Mustapha nih bg aku balik dulu n bdak tempat kerja aku nih si Karthik akan ganti kan tempat tuhh.. SM aku plak x taw aku nih kejer shift mlm td..masa dia call pg td dia ingatkan aku baru je masuk keje..lol!!

SM aku mmg klass..jadual dia yg wat untk kitorg pon dia luper..haihhh!!aku jugak yg merana nih!so nasib aku baik la tp mlm ni still ikut jadual kay! kene dtg kerja kul 11 mlm nih!!

haahahaha..aku da jadik giler lak kejer kt tempat nih!

pepun tima kasih ler kt Karthik kerana sudi menghantar aku balik:)

No comments:

Post a Comment

ASAL USUL KELAHIRAN DAJJAL (Part 2)

DAJJAL DISELAMATKAN OLEH MALAIKAT JIBRIL Anak lelaki itu tinggal seorang diri di pulau itu. Dia sentiasa dijaga, diawasi serta diberi...