Saturday, January 29, 2011

Pencabulan..Punca??

Kita selalu menyalah lelaki kerana tidak boleh mengawal nafsunya, kita juga selalu menyalah perempuan kerana tidak menjaga maruahnya..tetapi jika kita lihat dari soal pokoknya.semua pun ade kesalahannya dan tanggungjawab..x buleh hendak menunding jari terhadap sesiapa pun kerana Allah ciptakan manusia mempunyai banyak lemahnya dan kelebihannya..renungkan lah.

Ari tu kt rumah ade gak layan tv n tetengok satu siaran bual bicara dlm tv tu n tajuk nya pada ari tu pun agak biasa dengar..huhu iaitu tentang Gangguan Seksual. yang aku herannya statement diorang tu yang penting.. perempuan x pakai seksi pon (berlabuh litup)pon kene cabul, soalnya bg mereka pemakaian bukan memberi pengaruh besar dalam kes ini..pendapat aku..huhuhu mereka salah.. bagi aku aurat adalah salah satu cara untuk mennutup bahagian2 perempuan yang menghairahkan n menggiurkan lelaki n satu cara menjaga maruah perempuan..

kalu gitu alasannya..maka kesimpulan yang mereka(wanita) dpt bukan ke x bukak aurat pon kene cabul jugak. ini adalah bg aku satu pemikiran yang agak x betul kerana semacam bagi mereka tiket untuk membuka aurat sesuka hati.

puncanya juga pd aurat kerana..kalu semua perempuan di dunia ini menutup aurat..mungkin kes cabul x begitu memberangsangkan seperti sekarang..

website ini ade menerangkan tempat2 bahagian badan yang merangsang pasangannya.


tetapi kesimpulannya bahagian sulit n sensitif ini yang buleh merangsang pasanganya untuk melakukan sesuatu di luar batas. walaupun sebaik mana pun manusia itu apabila diduga dengan pelbagai anasir2 luar yang buleh menyebabkan nafsunya terangsang.ini sedikit sebanyak membuatkan mereka kadang2 hilang pertimbangan diri sampai terjadi lah yang kita kate kes cabul,rogol n pastu bunuh. kadang2 kerana wanita yang berpakaian seksi itu lah punca pertimbangan si pelaku ini hilang dan orang yang x bersalah menjadi mangsa dan mungkin mangsanya orang yang bertudung litup ni la! so x leh gak nk salahkan lelaki sahaja. perempuan pon ade salahnya. Pada zaman sekarang dengan pelbagai budaya kuning yang dibawa barat ini.rasenya susah nk menangani isu cabul ini kecuali semua manusia mengikut ape yang disyariatkan oleh agama masing2.kes2 begini yang telah menjadi sesuatu yang hangat di dunia kita sekarang sehingga kan pelbagai perdebatan mengenai kes pencabulan n mula menyalahkan antara satu sama lain.

Tetapi kesimpulanya mudah sahaja.kalu semua manusia mengikut ape yang disyariatkan oleh agama mereka. kemungkinan besar perkara sebegini x berlaku.

Kelebihan menutup Aurat

1. Allah swt tingkatkan nur wajah 13 x ganda dari wajah asli.

2. Di akhirat Allah swt akan tingkatkan kecantikannya 70 x ganda dari kecantikan bidadari La aiba. Seorang bidadari yang Allah swt ciptakan dengan tangan-Nya sendiri

3. Di surga ada pasar hari Jum`at, orang semua pergi menjumpai Allah swt, tetapi orang yang pakai purdah di dunia ditemui Allah swt lagsung ke kamar- kamarnya.


5 fardhu atas wanita
:

1. Kekal dalam iman

2. Hijab ( kecuali bersama muhrim )

3. Jaga kehormatan / harta suami

4. Layani suami

5. Rendahkan suara

2 fardhu atas laki-laki :

1. Kekal dalam iman

2. Tutup aurat dari pusat ke lutut

No comments:

Post a Comment

ASAL USUL KELAHIRAN DAJJAL (Part 2)

DAJJAL DISELAMATKAN OLEH MALAIKAT JIBRIL Anak lelaki itu tinggal seorang diri di pulau itu. Dia sentiasa dijaga, diawasi serta diberi...