Sunday, January 9, 2011

Musibah mendatang!!






Dua bulan setelah menunaikan ibadah Haji Wadak, Nabi menderita demam. Badannya mulai lemah. Meskipun demikian ia tetap memimpin salat berjemaah. Namun setelah merasa sangat lemah, ia menunjuk Abu Bakar menjadi penggantinya sebagai imam solat. Setelah beberapa hari sakit, Nabi dipanggil ke haribaan Allah Swt. pada tanggal 12 Rabiulawal 11 H atau 8 Juni 632 M. Nabi wafat dalam usia 63 tahun. Abu Bakar as-Siddiq kemudian ditunjuk oleh kaum Muhajirin dan Ansar sebagai Khalifah ar-Rasul (pengganti Rasul).

Nabi Muhamad SAW adalah nabi yang terakhir. Selepasnya tiada lagi nabi atau rasul sebab baginda ialah Nabi akhir zaman. Selepas kewafatan baginda SAW, dunia bersambung 15 kurun lagi sebelum kiamat. wallaha'alam. Ertinya selama 1500 tahun, manusia mempunya nabi yang telah wafat.(hanya Allah s.w.t sahaja yang tahu)


kalau betul hadis ini,ini menyatakan pada tahun 1500 hijrah bersamaan dengan tahun masihi 2078!


Komet Halley
adalah suatu komet yang terlihat dari bumi setiap 75-76 tahun. Secara rasmi diberi nama 1P/Halley, nama umumnya diberikan menurut nama Edmund Halley. Komet ini merupakan komet paling terkenal di antara komet-komet lainnya. Walaupun pada setiap abad banyak komet yang muncul dengan lebih terang dan dahsyat, Halley adalah satu-satunya komet dengan tempohnya pendek yang tampak dengan mata kasar, dan kerananya merupakan komet yang tampak dengan mata kasar dan pasti kembali . Kemunculannya sepanjang sejarah memiliki pengaruh yang besar terhadap sejarah manusia, walaupun penampakannya tidak dikenali sebagai objek yang sama sampai abad ke 17.Komet Halley terakhir muncul pada tahun 1986, dan akan muncul kembali pada pertengahan 2061.

sebelum turunnya kiamat yang dikatakan dalam hadis nabi, kebetulan,komet halley lalu dlm tahun 2061,adakah itu petanda dunia akan ditimpa bala besar?


Bumi kita juga dikatakan akan ditimpa musibah besar disebabkan satu lintasan daripada planet x(nibiru) yang berdekatan dengan orbit bumi yang berkemungkinan graviti palanet ini akan mennyebabkan gangguan terhadap sistem peorbiteran kita. planet ini dikatakan didiami oleh makluk 2 yang cerdas yang dahulunya pernah datang ke bumi dan menurunkan ilmu2 mereka kepada kita.

http://real-mistery.blogspot.com/2009/05/misteri-planet-x-nibiru.html

No comments:

Post a Comment

ASAL USUL KELAHIRAN DAJJAL (Part 2)

DAJJAL DISELAMATKAN OLEH MALAIKAT JIBRIL Anak lelaki itu tinggal seorang diri di pulau itu. Dia sentiasa dijaga, diawasi serta diberi...