Wednesday, March 30, 2011

Jom Mop Lantai!


Hari2 sampai tempat kejer benda pertama aku akan wat ialah bersihkan stor..setiap shift kitorang mesti ader dua org so ari ni aku shift ngan wirna..first time shift ngan minah nih..selalunya dengan Faz n Kristy...kene sapu lantai,mop lantai n pastu lap tingkap. kaunter2 tu pon kene lap.(da cm kejer cleaner aku nih!:Q)

Citer pasal mop lantai kan..masa dua minggu lepas shift ngan faz ,shift pagi aritu..si faz ni amik la stok take rokok(kira baki rokok)..kejer aku pon kene bersihkan kedai..so pas aku sapu lantai..aku pon amik air panas letak dlm baldi +sabun..aku pon mulakan adegan mengemop nih..
Syok gak mop lantai..nk mop pon ader teknik nya..Tenga2 mop lantai kan..aku pon tinggalkan tempat basah tu dengan meletakkan sekali tanda tuk peringatan orang yg lalu lalang kt depan kedai 7 eleven nih....'fuhh..lega cket..tinggal lak lap tingkap je kan'dlm hati kan..

lantai yg x kering lg nih tp ramai plak yg lalu lalang..aku pon syak kotor balik lantai aku nih..
tengok 2 balik..

HMM!!!berbekas ngan tapak kasut..byk lak tuh..tension aku..sekali lg aku amik mop tu aku mop ler lantai tuhh..(kali nih mesti x de ong lalu)..tinggalkan kejap je..fuhhhh..penuh balik bekas tapak kasut customer nih....aku pening..ahhh biar je lak..klu mop same je..kotor gak..pastu

Si Faz tu tegur.."suhad,awat ko x mop dulu separuh tempat tu supaya customer leh lalu..n da kering baru ko mop separuh lg..kan senang.." pikir2 balik kan bengong gak ku nih..menyusahkan diri jek..:P

No comments:

Post a Comment

ASAL USUL KELAHIRAN DAJJAL (Part 2)

DAJJAL DISELAMATKAN OLEH MALAIKAT JIBRIL Anak lelaki itu tinggal seorang diri di pulau itu. Dia sentiasa dijaga, diawasi serta diberi...