Wednesday, December 22, 2010

dunia kini?

Bermacam-macam liku kehidupan manusia yang dilalui,aku pon berubah jugak. dunia sekarang dilanda pelbagai krisis ,korupsi,penipuan,mainan politik kenkadang aku tengok nyawa manusia menjadi mainan. tidak unsur perikemanusiaan. manusia sekarang nampak luaran sahaja memperoleh kemajuan yang canggih tetapi secara rohani,dalaman mereka tidak pon seiring dengan kemajuan mereka. masih ketinggalan. minda bebas dijajah apa sahaja yang diserap tanpa menapis yang mana baik dan buruk/.

aku pon ade gak belek2 kt artikel dalam website dan surat khabar, ade satu benda yang penarik perhatian aku mengenai seksualiti. kebebasan hak seksualiti individu yang dikatakan hak asasi manusia. malaysia semacam untuk mereka inginkan sebuah negara yang bebas menjadi seperti negara2 barat yang lain. seksualiti yang bebas.boleh bercampur gaul lelaki n perempuan tanpa batasan, lelaki dan lelaki,perempuan n perempuan n sebagainya. seperti festival seksualiti merdeka baru2 nih. buleh lihat link untuk maklumat lebih lanjut..
http://www.seksualitimerdeka.org/

bagi yang berusaha untuk educate/mendidik mengenai peranan seksual dan menerangkan baik buruk nya xpe la. tetapi jika keterlaluan bagi aku ianya hanya akan memberi peluang untuk orang2 seksual songsang di luar sana untuk tidak malu dan bebas melakukan apa sahaja. sama juga pendidikan seksual. mengajar untuk mengurangkan penyebaran virus HIV dan diberikan kondom. dah macam kt amerika. nak mengurang penyebaran virus tetapi dalam pada masa yang sama mengalakkan hubungan terlarang dengan pemberian kondom. niat tu baik , bagus! tapi kesannya pon ada. kita sepatutnya mengajar dan membimbing mereka ke jalan benar bukanya mengalakkan..ini lah masalah dunia sekarang!!!!..

bagi aku,hak kebebasan ialah kita bebas melakukan apa sahaja tetapi seiring dengan agama.
bagi aku setiap agama kt dunia ini mengajar kita untuk melakukan mana yang baik dan mana yang buruk. simple. kalu benda itu ternyata salah. salah! yang salah tetap salah!

seseorang xkan berubah tanpa ada orang yang memulakannya dan orang yang memulakannya adalah 'dalang'. bila dah banyak orang yang sudah memulakan perkara itu. ianya sudah pon menjadi suatu habit dan menjadi kebiasaan. lama kelamaan ..ohhh!!orang lain dah buat tapi kite je belum.. tup tup benda salah dah jadi benda betul. n betullah di akhir zaman nanti benda 2 yang haram orang akan buat jadi benda itu halal. sudah terbalik. halal pulak jadi haram..

seksualiti di luar sana sudah menjadi bebas dan masyarakat mereka pon sudah terlalu terbuka mengenainya. malaysia menjadi sasaran pula..undang2 dipertikai. mula2 isu seksualiti and agama,pastu apa pulak yang ingin diubahnya. Di amerika sudah ada suatu pertubuhan atau enakmen yang menghalalkan mencuri. barang yang dicuri mesti dibayar balik dengan nilai barang yang dicuri. si pencuri pula tidak didakwa atas undang2 tertentu!!!

Agama pula yang menjadi kesalahan, kenyataannya kita boleh nampak di dunia luar sana agama dipisahkan dari kehidupan. keterbukaan seksual tidak buleh didakwa kerana selagi ianya tidak melanggar undang2.!!whats!! bukankah undang2 agama sejak dahulu lagi melarang pergaulan bebas!

dunia sekarang penuh dengan kekotoran. kemajuan xkan bermakna kalu rohani lemah. cita2 iblis sekarang semakin berjaya. rancangan konco2 mereka yang ingin merosak dunia hampir terlaksana!!









No comments:

Post a Comment

ASAL USUL KELAHIRAN DAJJAL (Part 2)

DAJJAL DISELAMATKAN OLEH MALAIKAT JIBRIL Anak lelaki itu tinggal seorang diri di pulau itu. Dia sentiasa dijaga, diawasi serta diberi...